petua menajamkan gunting

Petua Tajamkan Gunting

Biasanya kalau gunting yang dah tak tajam kat rumah tu kita buang je. … (sambungan)

Petua Buang Lemak Badan

petua buang lemak

Macam-macam cara yang dipraktikkan untuk buang lemak demi untuk menguruskan badan. Ada yang serasi … (sambungan)

Petua Tauhu Tahan Lama

cara simpan tauhu

Ini ialah 'trick' atau petua untuk jimat. Ye lah kan, membazirkan lah jadinya kalau tauhu yang … (sambungan)

Petua Elak Ikan Busuk Tanpa Peti Sejuk

petua elak ikan busuk

Kalau peti sejuk kat rumah rosak atau tiba-tiba bekalan elektrik tiada, ikan-ikan yang kat dalam … (sambungan)

Petua Hentikan Hidung Berdarah

petua hidung berdarah

Apa yang perlu dilakukan jika tiba-tiba hidung anda mengeluarkan darah. Ini ada petua lama untuk … (sambungan)

Petua Masak Nasi Lemak

petua masak nasi lemak sedap

Nasi lemak adalah makanan pagi yang popular di Malaysia, tak kiralah Cina, Melayu, India semua makan … (sambungan)

Petua Sukar Tidur

petua sukar tidur

Jika anda sering menghadapi masalah atau susah hendak tidur, ini ada satu petua yang boleh dicuba … (sambungan)