hilangkan bintik hitam

Cara Semulajadi Menanggalkan Bintik Hitam

Satu permasalahan yang juga boleh dikatakan lazim dialami bila wajah … (sambungan)

Cara Cepat Kupas Bawang

cara mudah kupas bawang

Ramai orang akan 'menangis' bila kena kupas bawang. Kerjanya nampak mudah tapi kalau yang tak biasa … (sambungan)

Petua Tajamkan Gunting

petua menajamkan gunting

Biasanya kalau gunting yang dah tak tajam kat rumah tu kita buang je. Tapi tahukah anda sebenarnya … (sambungan)

Petua Buang Lemak Badan

petua buang lemak

Macam-macam cara yang dipraktikkan untuk buang lemak demi untuk menguruskan badan. Ada yang serasi … (sambungan)

Petua Tauhu Tahan Lama

cara simpan tauhu

Ini ialah 'trick' atau petua untuk jimat. Ye lah kan, membazirkan lah jadinya kalau tauhu yang … (sambungan)

Petua Elak Ikan Busuk Tanpa Peti Sejuk

petua elak ikan busuk

Kalau peti sejuk kat rumah rosak atau tiba-tiba bekalan elektrik tiada, ikan-ikan yang kat dalam … (sambungan)

Petua Hentikan Hidung Berdarah

petua hidung berdarah

Apa yang perlu dilakukan jika tiba-tiba hidung anda mengeluarkan darah. Ini ada petua lama untuk … (sambungan)